От днес по-рано обявеното публикуване на кода на една от култовите триизмерни екшън игри от първо лице – Doom 3 – e факт.

Обявено още преди месеци, освобождаването на кода се забави в последния момент, поради внезапно възникнали патентни усложнения. Ситуацията наложи сам създателят на играта – Джон Кармак – да запретне ръкави и да пренапише отново проблемните части на кода, така че да може да се публикува като свободен софтуер, съгласно условията на GNU GPL лиценза. Ироничното в случая беше, че Кармак пренаписваше… собствения си код, който обаче по силата на безумните патентни права отвъд океана, през годините е станал собственост на определена компания. Кармак не пропусна да коментира, че съществуващата патентна система не води до нищо добро. В крайна сметка обаче, всичко завърши добре и нетърпеливите разработчици на свободни игри разполагат с мощен графичен двигател, който да задвижи новите им творения.

Ако кодът представлява интерес и за вас, можете да го откриете на адрес: https://github.com/TTimo/doom3.gpl